ACTES REUNIÓ ECODELEGATS

CURS 2011-2012

REUNIÓ ECODELEGATS

Reunió Ecodelegats 2 de desmbre del 2011

ORDRE DEL DIA

  1. Manteniment de la neteja del pati
  2. Separació selectiva de la brossa al pati
  3. Precs i preguntes
ACTA DE LA REUNIÓ. 2 DE DESEMBRE DEL 2011


1.- Els ecodelegats proposen instal.lar més papereres al pati, les que hi ha estan molt allunyades 
dels espais de joc.
A vegades els fa mandra desplaçar-se
Caldria senyalitzar millor les papereres per paper, plàstics i orgànica, porten a confusió
Pensar a les tutories si cal instal.lar contenidors per recollir les llaunes, plàstics o alumini


2.- Com embolcalls dels esmorzars, S'hauria d'utilitzar carmanyoles o boc'n roll o bosses de
plàstic reutilitzables
Proposen no fer servir paper d'alumini
Proposen donar punts per a l'aula 10 als grups que facin servir embolcalls reutilitzables


3.- Comenten que alguns companys llancen papers per la finestra. Proposen aplicar alguna
sanció, demanar al professorat més control, responsabilitzar els companys


Caldria tractar i discutir aquests punts i portar propostes a la propera reunió d'ecodelegats


Reunió Ecodelegats 30 de setembre del 2011

ORDRE DEL DIA:

Presentació

Periodicitat de reunions i horari

Presentació del bloc

Funcions i objectius de la comissió

ACTA DE LA REUNIÓ. 30 DE SETEMBRES DEL 2011

1.-Presentem el nou curs. 
2.-Els ecodelegats i ecodelegades de les diferents classes es presenten a la comissió .Expliquem les funcions dels ecodelegats, quedarien resumides en els següents punts:

  • Són els representants de les classes a la comissió
  • Recullen les propostes de les classes i les exposen a la comissió d'ecodelegats.
  • Fan un recull dels suggeriments, idees i propostes sorgides del debat dels membres de la comissió i els expliquen a la classe.
  • Es posaran d'acord amb el tutor o tutora per explicar i debatre aquests punts o d'altres relacionats amb la sostenibilitat i medi ambient a la classe de tutoria.
3.- Proposem que es parli a les tutories sobre els embolcalls que es fan servir per embolicar els entrepans. S'hauria d'evitar l'ús d'alumini.
Es proposa que els alumnes de tercer o quart que el curs passat van fer un treball sobre l'alumini el passin a explicar per les classes de primer d'ESO


4.- Es recomana fer un bon ús de les papereres del pati i no llençar les llaunes i papers al terra.


5.- Es comenta que la setmana del 3 d'octubre començarem l'AULA 10


6.- Presentem el bloc d'ecodelegats i s'explica la seva funció.


7. L'horari de reunions serà els dimecres a les 12,30 (tots els ecodelegats de l'institut) o els divendres a les hores dels patis a les 10 i a les 11, primer cicle i segon cicle. Les anirem alternant al llarg del curs
Procurarem que la periodicitat sigui mensual.


Iniciem un nou curs i us proposem seguir avançant i progressant en el reconeixement dels problemes medi ambientals i en millorar la nostra actitud i compromís davant aquesta problemàtica, també ens agradaria que tots plegats treballéssim per aconseguint un institut cada vegada més sostenible

ECODELEGATS. CURS 2011-2012

PRIMER A:

PRIMER B.

PRIMER C: Sara Mateo López

SEGON A: Kevin López; Carlos Espinosa León

SEGON B: Luís Lorente Carrasco; Laura Moreno Pulido

SEGON C: Gerard Mulet; Silvia Villalba

SEGON D: Florencia Campos; Andrea Arjona

EINA: Adrià Aguilar

TERCER A: Shakira Kaadouch Pascual; Alvaro Gaecía Vergel

TERCER B: 

TERCER C: Sofía Ayeren Nonis; 

QUART A:

QUART B: Katherine Moncada

QUART C:

PRIMER BATXILLERAT: Isabel Ondoño

SEGON BATXILLERAT


                                                                                                                                                                           
Reunió Ecodelegats INS l'Estatut
4 de febrer del 2011

ASSISTENTS: 1r A; 1r B; 1r C; 2n A; 2n D; EINA; 3r A; 3r B; 4t A; 4t B; 4t C; Maribel i Josep Lluís

1.- Presentació de l'estat del bloc ecodelegatsinslestatut.
Es recomana a l'alumnat que el consulti de tant en tant i a la classe de tutoria revisin si hia ha algun tema per tractar. Al mateix temps si tenen noves propostes, les facin arribar per penjar-les al bloc.

2.- Neteja del centre: aules , passadissos, patis. Es comenta que podria millorar el seu estat de neteja.
L'alumnat fa les següents comentaris i propostes:
Hi ha molts companys poc implicats
Quan els hi dius que no llencin papers al pati fan cas.(alumnes de 4t)
Els patis ultimament han millorat, des de que se'ls diu que facin ús de les papereres i a més puntua per a la classe 10.(4t ESO)
S'ha d'intentar embrutar menys.
Els "profes" de guardia de pati fan recollir papers quan els veuen pel terra, alguns companys es queixen si no els han tirat ells.
A vegades per les finestres es tiren papers.
Alguns alumnes als lavabos donen cops de porta (1r)
S'ha de controlar les pintades a les taules.

ELS ALUMNES DE 1r I 2n PROPOSEN UNA GRAELLA DE CONTROL DE L'ESTAT DE LES TAULES, QUE ES PENJARÀ AL TAULELL DE CDA CLASSE

EL DILLUNS DIA 7 DE FEBRER ES FARÀ NETEJA DE TAULES.

Consideren que els passadissos estan força bé, caldria les parets i els radiadors.
la professora Raquel informa dels resultats de l'aula 10 i proposa que a partir d'aquest trimestre tindran premi totes aquelles classes que arribin a una mínima puntuació que properament comunicarà

3.- Decàleg de la llum.
Al bloc hi ha penjat un decàlec de la llum, el comentem per tal que l'alumnat el presenti a les seves classes i una vegada treballar es facin propostes per aplicar-les al centre.
Es treballarà a les classes de tutoria, ciències o llengua catalana.

4.- Concurs de fotografies.
Els ecodelegats informaran als companys del concurs: Fotodenúncies.
Poden fer fotografies pel poble de situacions ambientals incorrectes, com escombreries fora dels contenidors, boreres en mal estat, bruticia, etc.
Es farà una selecció d'aquestes fotografies i seran el punt de partida del concurs de microrelats que es farà des de lesàrees de català i castellà. Els premis es donaran el dia de Sant Jordi


INS l’ESTATUT                                    REGISTRE DE L’ESTAT DE LES TAULES                             
CURS:                     MES:                    SETMANA DEL  DIA...........AL DIA...........     
HORES
DILLUNS, ___
DIMARTS, ___
DIMECRES, ___
DIJOUS, ___
DIVENDRES, __
1a h.
Net / brut (neteja classes)
Net / brut
Net / brut
Net / brut
Net / brut
2a h.
Net / brut
Net / brut
Net / brut
Net / brut
Net / brut
3a h.
Net / brut
Net / brut
Net / brut
Net / brut
Net / brut
4a h.
Net / brut
Net / brut
Net / brut
Net / brut
Net / brut
5a h.
Net / brut
Net / brut
Net / brut
Net / brut
Net / brut
6a h.
Net / brut
Net / brut
Net / brut
Net / brut
Net / brut
7a h.
Net / brut
Net / brut
Net / brut
Net / brut
Net / brut







Reunió Ecodelegats INS l'Estatut
15 d'octubre del 2010

Ordre del dia
Presentació dels ecoldelegats
Presentació del bloc: www.ecodelegatsieslestatut.blogspot.com

Aquest bloc està enllaçat a la pàgina web de l'institut.
Al bloc penjarem noticies, propostes per treballar a les tutories, propostes de les diferents classes, opinions, suggeriments, etc, serà el nostre mitjà de comunicació.

Funció del ecodelegats, a la classe han de ser els representants de la comissió, han de motivar als companys en pro d'un centre cada vegada més sostenible. Han de recollir denuncies de fets o accions poc sostenibles i han de suggerir propostes a la comissió i a la pròpia classe. Un bon moment per treballar aquestes propostes seria la tutoria, cal col·laborar amb el tutors o tutora per millorar les condicions ambientals de l'aula, com pot ser la neteja de taules, terra, cura de la planta,...

Les reunions procurarem que siguin mensuals.

La setmana del 18 al 22 d'octubre iniciarem el concurs: AULA 10. Ho farem a tots el nivells de l'ESO i l'avaluació la faran els professors de nivell i els alumnes

PROPOSTES DE TREBALL: La bruticia al pati. Els alumnes de 4t faran un petit guió que consensuarem, per treballar a les tutories. Un punt de partida podria ser: DISCUTIR PER QUÈ ÉS UN PROBLEMA LA BRUTICIA AL PATI I A LES CLASSES

Els ecodelegats demanen més contenidors per la brossa al pati i a la cantina i substituir els metàlics
Paper als lavabos i comenten que hi ha una porta d'un lavabo de noies bruta